باغ وحش وکیل آباد ، دنیای هیجان انگیز حیوانات
نوشته شده توسط : gheirati

باغ وحش وکیل آباد از دیگر جاذبه های جذاب شهر مشهد است. تور مشهد از جمله تورهای گردشگری است که تمام این جاذبه های دیدنی را در خود جای داده است. اگر شما هم علاقمند به حیوانات هستید و یا بعد از رزرو هتل در مشهد برای چند ساعت سرگرمی نیاز دارید، این باغ وحش بهترین گزینه تفریح است.

باغ وحش وکیل آباد دنیای هیجان انگیز حیوانات

باغ وحش وکیل آباد در جنوب غربی مشهد واقع شده است. و در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد است. دراین باغ وحش می توانید انواع و اقسام حیوانات را ببینید. از حیوانات گوشت خوار وحشی تا آبزیان، علف خواران، خزندگان و پرندگان نگهداری شده است.

این باغ وحش از موقوفات شخصی به نام حاج حسین ملک است. این مکان قبلا در محله خواجه ربیع مشهد بوده و اکنون با گسترش شهر در مساحتی بزرگتر به نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد منتقل شد.

گونه های مختلف حیوانات در باغ وحش وکیل آباد

حدود 850 حیوان از 125 گونه مختلف در این مکان وجود دارد. 10 گونه آبزی، 49 گونه پرنده، 5 گونه خزنده و 49 گونه پستاندار، حیوانات این باغ وحش را تشکیل می دهند. تمام این حیوانات هم بومی ایران هستند و هم خارجی. در کنار قفس هر حیوان توضیحات مختصری از آن حیوان ثبت شده است.

همچنین حیوانات در حال انقراضی مانند لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ، تمساح، ببر، خوک، شیر و گراز را می توان در آنجا مشاهده کرد. بخشی دیگر در باغ وحش وکیل آباد وجود دارد که حیوانات خشک شده یا به اصطلاح تاکسیدرمی شده در آنجا وجود دارد.

تایگون یکی دیگر از گونه های زیبای باغ وحش وکیل آباد است. این تایگون 15 سال پیش در آمریکا و توسط یک ببر و شیر به دنیا آمده است. دلیل حمایت و نگهداری از این گونه ها جلوگیری از انقراض آنهاست.

امکانات موجود در باغ وحش

باغ وحش وکیل آباد به دلیل قرار گرفتن در پارک جنگلی از آب و هوای خوبی برخوردار شده است. می توانید در کنار قفس حیوانات دقیقه هایی را سپری کنید و نظاره گر شیوه زندگی و حتی رفتار حیوانات باشید. همچنین وجود بخش های تفریحی در این باغ باعث شده به جایی تفریحی و دیدنی تبدیل شود. اگر به رزرو تور مشهد اقدام کرده باشید حتما می توانید این مکان را در تور مشهد ببینید. همچنین در این باغ می توانید شاهد امکانات زیر باشید

  • موزه
  • رستوران
  • بوفه های خوراکی
  • سینمای پنج بعدی

بعد از اینکه رزرو هتل خود را در مشهد انجام دادید و از این مکان دیدن کردید. می توانید درکنار آن به پیست کارتینگ و مجموعه آبی موج های خروشان که در نزدیکی باغ وحش است سری بزنید. بازدید از این مجموعه تجربه خوبی از سفر برای شما خواهد بود.

رزرو هتل در نزدیکی این مجموعه

اگر تمایل دارید رزرو هتل خود را در نزدیکی باغ وحش وکیل آباد داشته باشید ما بهترین هتل های نزدیک به این مکان را به شما معرفی خواهیم کرد تا هنگام رزرو آنلاین هتل مشهد به راحتی هتل مدنظر خود را انتخاب کنید.





:: برچسب‌ها: باغ وحش های ایران , هتل های نزدیک باغ وحش وکیل آباد , دیدنی های مشهد , هتل های مشهد , تورهای گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: